Nu startar ZOM igång!

Med en massa strul med bloggen så är den äntligen uppe, förhoppningsvis. För att beskriva något långt till något kort så kan vi börja med att berätta vad mitt UF företag handlar om.
 
Det är alltså så att jag har skapat ett filmföretag som gör korta ''trailers'' till olika företag i norr. Dessa trailers ska vara mellan 20 till 120 sekunder långa och anpassade för att kunna sättas ut på olika hemsidor. Än så länge har jag som driver detta företag fått en hel del jobb som skall göras. Affärsplanen är klar, trots att det krävdes blod, svett och tårar för att skriva den. En hemsida på facebook har skapats och man kan hitta den genom att söka på ZOM UF på facebook. 
 
Mitt första projekt var att filma en föreläsning om ''Just grow'' av Amanda Degerkvist. Själva filmen gick bra trots att minnet i kameran tog slut efter halva föreläsningen men med hjälp av min käre vän Gustav, löste det sig snabbt och smidigt. 
 
Det som händer nu är att jag skall boka in ett möte med Amanda för att filma resten till hennes trailerfilm. Lite om hur hon pratar vad hon håller på med, varför hon föreläser och kanske lite annat smått och gott. Detta är något jag ser fram emot och jag hoppas att det kommer bli upp till 110% bra. Vilket det förmodligen kommer bli, det är ju jag som producerar filmen ;)
 
Senast igår fick jag även ett samtal från UF norr och de ville ha en trailerfilm till deras UF mässa som kommer vara i Gällivare i år. Jag blev först chockad, första dagen efter lovet, man är trött och hjärnan fungerar inte riktigt än men såfort jag fick höra det for smilbandet upp. Det kändes bra. Det är lite som att få godis när man var liten, det här med att bli erbjuden jobb. Det är något jag kommer se fram emot. Planen var att jag skulle få lite kort om vad som skall vara med i filmen, kanske även sammarbeta med andra företag som håller på med trailerfilm. 
 
Jag tycker så långt att det går bra att driva företaget, jag känner mig taggad och inte det minsta stressad om jag skall vara helt ärlig. Det enda jag är orolig för är hur jag skall prissätta mina filmer samt att öppna ett bankkonto. Allt som har med pengar samt banker och göra driver mig till vansinne men det kommer gå förr eller senare. Det gäller att inte ge upp och kämpa fastän det är svårt. Man kan inte bestiga berget utan att klättra liksom! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

zoomuf.blogg.se

En blogg där man får följa mitt UF företag ZOOM.

RSS 2.0